Креативна реклама чи замах на традиційні цінності. А як вважаєте ви?

Чи доречна іронія на упаковці презервативів? Європейський Суд з прав людини вважає що цілком. За висновком ЄСПЛ грузинський суд, який засудив засновницю компанії Aiisa Ананію Гачечіладзе, порушив право на свободу слова відповідно до статті 10 Конвенції з прав людини.

 

Сім суддів палати ухвалили це рішення одноголосно 22.07.2021. Вони також дійшли висновку, що на рішення національного суду мала вплив православна церква, авторитет якої в країні ще доволі значний. 

 


Чотири спірних презервативи, що викликали несприйняття грузинських судів

1. Мультяшне усміхненe обличчя панди з текстом «Я б подрочив але сьогодні Водохреща» («ჩამოვკრავდი, მაგრამ ნათლისღებაა»). Фраза була ідентичною назві музичного відео анонімної групи Panda, доступного на YouTube.


 

2. Малюнок із надутою короною, немов би зробленою з презерватива, а під ним – текст “Чудова перемога” (“ძლევაჲ საკვირველი”). В історичних джерелах та звичайній мові ця фраза асоціювалася з національною перемогою — битвою при Дідгорі 1121.

 


3. Третє оформлення презерватива використовувало зображення «цариці Тамари», канонізованої церквою. На зображенні вона дивиться вгору, кусаючи губи, і супроводжується текстом «samepo kari tamarshi» («სამეფო კარი თამარში»). Буквальний зміст тексту був «Королівський двір в Тамарі», що було натяком на грузинський переклад назви серіалу «Гра престолів» через співзвуччя.

 

 

4. Малюнок із зображенням вертикально розташованої жіночої лівої руки з червоним лаком для нігтів. На підняті вказівний і середній пальці натягнуто презерватив.



Така упаковка порушує моральні устої грузинського суспільства вирішив міський, а потім і Апеляційний суд міста Тбілісі. Проте, в європейських країнах, як зазначають у ЄСПЛ, немає чітко визначеної оцінки у питаннях моралі, а це в свою чергу створює широке поле для трактувань та подальших маніпуляцій. 

Засновниця компанії оскаржила рішення національного суду, і виграла справу у ЄСПЛ. Суд дозволив використання такої реклами, бо не вважає її такою, що дискредитує традиційні цінності. Відтак заборона креативної реклами, нехай і сміливої – є порушенням свободи слова.

Проаналізувавши в буквальному сенсі кожен презерватив (3 з 4 зображень), ЄСПЛ зауважив, що така заборона суперечила відповідним міжнародним стандартам. В плюралістичному демократичному суспільстві ті, хто вирішує користуватися свободою сповідування своєї релігії, повинні терпіти і приймати заперечення іншими своїх релігійних переконань і навіть поширення іншими доктрин, ворожих їх вірі.

 

Читайте також:

Хто такий Монастирський

Щодо штрафів Нової Пошти накладених Держпродспоживслужбою

5 епічних витівок у справі Антоненко et al. 12 том афери Шеремета

 

Напишіть відгук