Повний текст Резолюції Європарламенту проти Росії

Для наших читачів ми публікуємо переклад історичної резолюції проти преступных дій російської влади. Нагадаємо, що вона була ухвалена 17 вересня. В ній європарламентарі рішуче засуджують злочинні дії російського режиму по відношенню до опозиційних політиків взагалі і безпосередньо до Олексія Навального. Серед таких дій вчинення політичного тиску, фізичні напади у 2017 та 19 роках та використання проти Навального хімічної зброї, яка заборонена міжнародною конвенцією про хімічну зброю. Європейський парламент підкреслює необхідність негайного проведення незалежного розслідування у зв’язку з порушеннями міжнародного права, також наголошує на посиленні санкцій проти Російської Федерації і закликає російську владу до співпраці та внесення змін до національного законодавства в частинах, які несумісні з міжнародними стандартами. Своїми голосами резолюцію підтримали 532 депутати. 

 

Резолюція Європейського парламенту про ситуацію у Росії: отруєння Олексія Навального

(2020/2777 (RSP))

Європейський парламент,

— беручи до уваги свої попередні резолюції щодо Росії,

— беручи до уваги Конвенцію про захист прав людини та основоположних свобод,

— беручи до уваги Конституцію Російської Федерації, зокрема Главу 2, а особливо Статтю 29, яка захищає свободу слова, а також міжнародні зобов’язання з прав людини, за якими Росія зобов’язалася як член Ради Європи, Організації з безпеки та співробітництва в Європі (ОБСЄ) та ООН,

— беручи до уваги заяву Верховного представника Союзу із закордонних справ та політики безпеки від імені ЄС від 3 вересня 2020 року про отруєння Олексія Навального,

— беручи до уваги заяви віце-президента Комісії / Верховного представника Союзу із закордонних справ та політики безпеки (ВП / ВР) від 24 серпня 2 вересня 2020 р. про отруєння Олексія Навального,

— беручи до уваги заяву Верховного комісара ООН з прав людини Мішель Бачеле від 8 вересня 2020 р. із закликом провести незалежне розслідування отруєння Олексія Навального,

— беручи до уваги заяву міністрів закордонних справ G7 від 8 вересня про отруєння Олексія Навального,

— беручи до уваги Конвенцію про заборону розробки, виробництво, накопичення та використання хімічної зброї та про її знищення (Конвенція про хімічну зброю), яка забороняє використання, розробку, виробництво, накопичення та передачу хімічної зброї,

— беручи до уваги одностайне прийняття рішень C-24 / DEC.4 та C-24 / DEC.5 на 24-й сесії Конференції держав-учасниць Конвенція про зброю від 27 листопада 2019 р., Що додає фосфорорганічні нервові агенти «Новичок» до Списку 1 Додатка про хімічні речовини до Конвенції та набуває чинності цим рішенням від 7 червня 2020 року

— беручи до уваги заяву Берлінської лікарні Charité — Universitätsmedizin від 24 серпня 2020 року про те, що Олексій Навальний став жертвою отруєння хімічним нервово-паралітичним агентом,

— беручи до уваги заяву Федерального уряду Німеччини від 2 вересня 2020 р. терміново закликаємо російський уряд зробити заяву щодо інциденту та рішучим чином засудити напад,

— беручи до уваги заяву Генерального директора Організації з заборони хімічної зброї (ОЗХО) від 3 вересня 2020 р. щодо заяв про використання хімічної зброї проти Олексія Навального, підкреслюючи, що «згідно з Конвенцією про хімічну зброю будь-яке отруєння особи через використання нервово-паралітичного агента вважається використанням хімічної зброї»,

— беручи до уваги статтю 5 Загальної декларації прав людини та статтю 7 Міжнародного пакту про громадянські та політичні права, обидві з яких передбачають, що ніхто не має піддаватися катуванням або жорстокому поводженню, або такому відношенню, що принижує гідність, стороною якого є Російська Федерація,

— беручи до уваги Декларацію про права та відповідальність осіб, груп та органів суспільства сприяти та захищати загальновизнані права людини та Основні свободи, прийняті Генеральною Асамблеєю ООН 9 грудня 1998 р.,

— беручи до уваги правило 132 (2) та (4) свого Регламенту,

А.  в той час як Олексій Навальний, провідний російський опозиційний політик, юрист, блогер та корупційний активіст, розкрив численні корупційні справи за участю підприємств і російських політиків, очолив кілька публічних протестів по всій Росії і став одним з небагатьох ефективних лідерів російської опозиції; враховуючи, що він раніше був затриманий, заарештований та засуджений через спроби припинити його політичну та громадську діяльність; враховуючи, що Європейський суд з прав людини визнав низку цих процедур образливими та такими, що суперечать принципу справедливого судового розгляду; враховуючи, що Олексій Навальний був фізично атакований у 2017 році медичним дезінфікуючим засобом, який залишив його майже сліпим, і через ймовірне отруєння під час тримання під вартою у 2019 році; враховуючи, що у жодному з цих випадків винні не були притягнуті до відповідальності;

Б.  враховуючи, що Олексій Навальний, як повідомляється, впав у кому 20 серпня на внутрішньому російському рейсі, був перевезений до лікарні в російському місті Томськ і на прохання своєї родини лікувався у Лікарні Шаріте в Берліні з 22 серпня;

В.  беручи до уваги, що спроба вбивства Олексія Навального відбулася напередодні місцевих та регіональних виборів у Росії 13 вересня 2020 р., коли він та його команда брали активну участь у впровадженні стратегії « розумного голосування » для перемоги над кандидатами Режима Путіна; враховуючи, що це кидає особливо тривожне світло на стан демократії, основних свобод та прав людини в країні;

Г.  враховуючи, що безпосередньо перед спробою отруєння Олексій Навальний перебував у Новосибірську та Томську, де розслідував випадки корупції серед місцевих губернаторів; враховуючи, що завдяки своїй антикорупційній діяльності в регіонах Олексій Навальний підвищив обізнаність про такі випадки серед місцевої громадськості і, як результат, збільшив явку на регіональні вибори, мобілізуючи голосування опозиції; враховуючи, що Олексій Навальний створив систему із 40 регіональних відділень по всій країні, які постійно контролюють місцеву владу, але також піддаються залякуванню та переслідуванню з боку російської влади;

Е.  враховуючи, що Олексій Навальний висловив свою рішучу підтримку протестуючим у Хабаровську та Білорусі та розцінив зміни в Білорусі як натхнення для народу Росії;

Е.  враховуючи, що політичні вбивства та отруєння в Росії є системними інструментами режиму, навмисно націленими на опозицію; враховуючи, що це ще більше посилюється небажання влади ретельно розслідувати політично мотивовані або спроби вбивств Анни Політковської, Бориса Нємцова, Сергія Протазанова, Володимира Кара-Мурзи та інших; враховуючи, що представники опозиції систематично зазнають вербальних нападів, кампаній та дегуманізації з боку уряду або провладних ЗМІ;

Ж.  враховуючи, що ця остання спроба вбивства є лише останнім прикладом дуже серйозного відступу від захисту прав людини та поваги спільних демократичних принципів та верховенства права в Російській Федерації;

З.  враховуючи, що триваюча репресія щодо соціального інакомислення підсилюється безкарністю міліції та сил безпеки, а також небажанням судів переслідувати справжніх винуватців цих злочинів, які не тільки залишаються безкарними, але навіть винагороджуються Кремлем;

І.  враховуючи, що згідно з відомим російським правозахисним товариством «Меморіал», у Російській Федерації перебуває понад 300 політичних та релігійних в’язнів; враховуючи, що ЄС виявляє солідарність з усіма дисидентами та російським народом, який, незважаючи на загрозу їх свободі та їхньому життю та тиск Кремля та російської влади, продовжує боротися за свободу, права людини та демократію;

Й.  оскільки політично мотивовані вбивства та спроби вбивств російської спецслужби мають прямий вплив на внутрішню безпеку ЄС;

К.  враховуючи, що Берлінська лікарня Charité — Universitätsmedizin дійшла висновку, що Олексій Навальний був отруєний нервово-паралітичним агентом із групи «Новичок», який є військовим сортом нервово-паралітичних речовин, розроблених Радянським Союзом та Російською Федерацією; враховуючи, що цю знахідку підтвердила спеціалізована лабораторія збройних сил Німеччини та багато лабораторій, що працюють незалежно; тоді як нервово-паралітичний агент «Новичок» нещодавно був використаний у березні 2018 року на території ЄС під час нападу на колишнього оперативного працівника російської розвідки Сергія Скрипаля та його доньку Юлію Скрипаль у Солсбері, Сполучене Королівство, що також призвело до випадкової смерті мешканки Еймсбері Доун Стерджесс;

Л.  враховуючи, що російські лікарі першими лікували Олексія Навального від отруєння, а пізніше стверджували, що в його тілі не було слідів отрути, і намагалися перешкодити його вивезенню за межі країни, тоді як російська влада заперечує будь-який зв’язок із інцидентом;

М.  враховуючи, що нервово-паралітична речовина Новичок — це інструмент, який розроблений для військових структур та спецслужб Росії та доступний лише ним; враховуючи, що такі речовини регулюються російським законодавством; враховуючи, що нервово-речовинний препарат Новичок — це хімічна зброя, яку можна розробляти лише у державних військових лабораторіях і не можна придбати приватним особам; враховуючи, що в такому випадку це є порушенням міжнародних правових зобов’язань Росії;

Н.  беручи до уваги, що Рада закликала російську владу провести ретельне розслідування спроби вбивства Олексія Навального, закликала до спільної міжнародної відповіді та залишила за собою право вжити відповідних заходів, включаючи обмежувальні заходи;

О.  враховуючи, що згідно з Конвенцією про хімічну зброю, будь-яке отруєння особи за допомогою нервово-паралітичного агента вважається використанням хімічної зброї, і оскільки використання хімічної зброї будь-ким за будь-яких обставин є серйозним порушенням міжнародного права та міжнародного права людини; враховуючи, що після одностайного прийняття двох пропозицій з цією метою, включаючи одну, висунуту Російською Федерацією, Новичок був включений в список речовин контрольованих Конвенцією про хімічну зброю, і тому підпадає під найсуворіші правила контролю відповідно до Конвенції;

П.  враховуючи, що права на свободу думки та слова, об’єднань та мирних зібрань закріплені в конституції Російської Федерації;

В.  оскільки російські інформаційні бюро намагаються заперечити відповідальність російської влади за замах на Олексія Навального, розповсюджуючи дезінформацію та відволікаючи увагу від постійних порушень демократії, верховенства права, основних свобод та прав людини в Російській Федерації;

Р.  враховуючи, що регіональні вибори в Росії 13 вересня 2020 року призвели до рекордної кількості скарг на фальсифікацію результатів; враховуючи, що в містах, де Олексій Навальний був присутній до спроби отруєння (Новосибірськ та Томськ), його розумна система голосування виявилася ефективною і допомогла перемогти кандидатів Путіна;

Т.  беручи до уваги, що Європейський парламент офіційно дійшов висновку, що Росію більше не можна вважати „стратегічним партнером”, також у світлі її антагоністичної зовнішньої політики, включаючи військові втручання та незаконну окупацію в третіх країнах;

  1. рішуче засуджує спробу вбивства Олексія Навального та висловлює свою крайню стурбованість неодноразовим використанням хімічних нервово-паралітичних речовин проти громадян Росії;
  2. нагадує, що використання хімічної зброї за будь-яких обставин становить ганебний злочин за міжнародним правом, зокрема за Конвенцією про хімічну зброю;

  3. підкреслює, що спроба вбивства Олексія Навального була частиною системних зусиль, щоб змусити замовкнути його та інші дисидентські голоси, а також стримувати його та ці голоси від подальшого викриття серйозної корупції в режимі та стримування політичної опозиції в країні загалом, зокрема з метою впливу на місцеві та регіональні вибори в Росії 11-13 вересня;

  4. повторює, що справа Олексія Навального є одним із елементів ширшої російської політики, що зосереджується на гнітючій внутрішній політиці та агресивних діях у всьому світі, поширюючи нестабільність і хаос, відновлюючи сферу свого впливу та домінування та підриваючи міжнародний порядок, заснований на правилах;

  5. Просить негайно розпочати міжнародне розслідування (із залученням ЄС, ООН, Ради Європи, їх союзників та ОЗХО) та наголошує на рішучості внести свій вклад у таке розслідування; закликає ОЗХО розпочати детальне розслідування порушень міжнародних зобов’язань Росії у галузі хімічної зброї; закликає російські органи влади повною мірою співпрацювати з ОЗХО для забезпечення неупередженого міжнародного розслідування та притягнення до відповідальності винних у злочині, скоєному проти Олексія Навального;

  6. закликає Раду закордонних справ взяти активну позицію з цього питання на своєму засіданні 21 вересня; вимагає, щоб ЄС якнайшвидше створив перелік амбіційних обмежувальних заходів щодо Росії та посилила існуючі санкції проти Росії; наполягає на розгортанні таких санкційних механізмів, які дозволять збирати та заморожувати європейські активи корумпованих осіб відповідно до висновків Фонду боротьби з корупцією Олексія Навального;

  7. Закликає російську владу припинити переслідування, залякування, насильство та репресії щодо своїх політичних опонентів, поклавши край панівному клімату безкарності, що вже призвів до загибелі багатьох журналістів, правозахисників та опозиційних політиків; наголошує на необхідності забезпечення того, щоб ці люди могли здійснювати свою законну і корисну діяльність без будь-якого втручання не побоюючись за своє життя, життя членів своєї родини або друзів;

  8. закликає ЄС постійно вимагати від Росії скасувати або внести зміни до всіх законів, несумісних з міжнародними стандартами, включаючи незаконні зміни, що нещодавно внесено до російської Конституції та її законодавчої бази для проведення виборів, а також законодавства про іноземних агентів та небажані організації з метою сприяння плюралізму, вільним та справедливих виборам і створити рівні умови для кандидатів від опозиції;

  9. висловлює свою солідарність з демократичними силами в Росії, які прагнуть до відкритого і вільного суспільства, та свою підтримку всіх людей та організації, які є об’єктами нападів та репресій;

  10. підкреслює обов’язок Російської Федерації, як члена Ради Безпеки ООН, поважати міжнародне право та відповідні угоди і конвенції та повністю виконувати свої міжнародні зобов’язання, включаючи співпрацю з ОЗХО при розслідуванні будь-якого порушення Конвенція про хімічну зброю;

  11. закликає Російську Федерацію невідкладно відповісти на питання, підняті міжнародним співтовариством, і негайно надати ОЗХЗ повну і закінчену інформацію про свою програму «Новичок»;

  12. підкреслює, що Російська Федерація як член Ради Європи та ОБСЄ взяла на себе зобов’язання поважати основні свободи, права людини та верховенство права, як це закріплено в Європейській конвенції з прав людини та Міжнародному пакті про громадянські та Політичні права;

  13. Закликає віце-прем’єр-міністра та Європейську службу зовнішніх дій забезпечити, щоб справи всіх осіб, притягнутих до кримінальної відповідальності за політичними мотивами, піднімалися на консультаціях з прав людини між ЄС та Росією, коли вони будуть поновлені, і офіційно вимагати від представників Росії відповідати на ці консультації у кожному випадку; закликає президентів Ради, Комісії та віце-прем’єр-міністра / ВП / продовжувати уважно слідкувати за такими справами, піднімати ці питання в різних форматах та на зустрічах з Росією та звітувати перед Парламентом про обмін з російською владою;

  14. закликає держави-члени координувати свої позиції щодо Росії та виступати єдиним голосом на двосторонніх та багатосторонніх форумах з представниками російської влади;

  15. повторює, що вкрай необхідно терміново провести ретельну та стратегічну переоцінку відносин ЄС з Росією, яка б включала такі принципи:

  16. закликати віце-прем’єр-міністра / HR переглянути політику ЄС щодо Росії та п’ять керівних принципів відносин ЄС з Росією та розробити нову комплексну стратегію, яка буде залежати від подальшого розвитку в галузі демократії, верховенства права та поваги до прав людини з боку російського керівництва та влади;

  17. закликати держави-члени продовжувати ізолювати Росію на міжнародних форумах (таких як G7 та інші формати) та критично переглядати співпрацю ЄС з Росією через різні зовнішньополітичні платформи;

  18. закликати Раду визначити пріоритетним питанням затвердження механізму санкцій за порушення прав людини на кшталт списку Магнітського та його впровадження найближчим часом, який включатиме перелік осіб, а також може включати галузеві санкції, спрямовані на російський режим;

  19. у світлі справи Навального повторює свою попередню позицію щодо зупинки проекту «Північний потік 2»;

  20. закликати Раду прийняти стратегію ЄС на підтримку російських дисидентів, неурядових організацій та організацій громадянського суспільства та незалежних ЗМІ / репортерів, використовуючи повноцінно механізми захисту прав людини, створюючи додаткові можливості для молодих росіян навчатися в ЄС , а також сприяння запуску російського університету в еміграції в одній з держав-членів;

  21. закликати Раду негайно розпочати підготовку та прийняти стратегію ЄС щодо майбутніх відносин з демократичною Росією, включаючи широку пропозицію стимулів та умов для посилення внутрішніх тенденцій до свободи та демократії;

  22. доручає своєму голові направити цю резолюцію заступнику голови Комісії / Верховному представнику Союзу з питань закордонних справ та політики безпеки, Раді, Комісії, урядам та парламентам держав-членів, Раді Європи, Організація з безпеки і співробітництва в Європі, а також президенту, уряду і парламенту Російської Федерації.

Посилання на першоджерело

 

Читайте також такі новини: 

Антоненко проти України. Заява до ЄСПЛ

У справі Антоненка, Дугарь, Кузьменко визначено склад присяжних

Апеляція на ув’язнення Андрія Антоненка (Ріфмастера). Документ

 

Добавить комментарий