Якщо легковий автомобіль знаходиться на балансі підприємства і навіть використовується в господарській діяльності, то це не означає, що він підлягає обов’язковому технічному огляду.
До такого висновку ще в липні 2020 року прийшов Зміївський районний суд, скасувавши постанову про накладення штрафу 340 грн на керівника компанії- клієнта СЕНС за ч. 3 ст. 121 КУпАП.
Накладаючи адміністративне стягнення, поліцейські Управління патрульної поліції в Дніпропетровській області стверджували, що легковий автомобіль підприємства підлягає обов’язковому технічному контролю (т. зв. “техогляду”) кожні 2 роки, оскільки, на їхню думку, він використовується для перевезення пасажирів і вантажів з метою отримання прибутку.
Закон України “Про дорожній рух” дійсно у такому випадку зобов’язує проходити техогляд. Однак сам факт належності автомобіля на компанії і навіть його використання в господарській діяльності для адміністративних потреб не означають, що він підпадає під дію цього закону.
Буквальний аналіз зазначеної норми права дає підстави для висновку про те, що обов’язковому технічному контролю підлягають автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку [тобто прибутку саме від перевезення пасажирів і вантажів – авт.], зазначили суди у своїх рішеннях.
За результатами судового розгляду штраф 340 грн скасований. Патрульна поліція сплатила нашому клієнту 840,80 грн судових витрат та 630,60 грн за розгляд справи в суді апеляційної інстанції. Також ДБР відкрито кримінальне провадження за ознаками ч. 1 ст. 384 КК України стосовно працівників поліції щодо надання ними неправдивих свідчень.
Читайте також:
ЄСПЛ визнав порушення права на приватне життя через повторну віктимізацію жертви жертви зґвалтування
5 епічних витівок у справі Антоненко et al. 12 том афери Шеремета
Відвід суду присяжних на судовому засіданні по справі Шеремета